سانایسانای، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره

سانای ، شهره پاکی

30 تیر ماه در روستا

امسال هرماه یک روز به روستا رفته وشب را انجا مانده ایم 29 تیر ماه  هم یکی از اون روزا بود. آماده برای جمع کردن  زردآلو در حال جمع کردن زردآلو کار خطرناک بابا سانای در کنار بوته اسفند کشاورز کوچولو                                              ...
19 مرداد 1391

مسافرت کرج و شمال (خونه عمه ها)

سه شنبه 20  تیر ماه به اتفاق آقاجان ومامان صغری به خونه عمه هات سفر کردیم . ابتدا به خونه آیناز ینا توی کرج رفتیم .کرج جای بخصوصی برای گردش نداره برای همین یه روز به باغ وحش تهران ویه روز هم به بازار رفتیم .   ورودی باغ وحش تهران آهوان زیبا سانای وآیناز دلم خیلی برای حیوانای باغ وحش سوخت ما انسانها چقد بی رحم هستیم  که به خاطر خودمون زبان بسته هارا زندانی کردیم وضعیت بعضی ها واقعا اسفناک بود بخصوص خزندگانی که داخل آکواریوم بودن دو سه وجب بیشتر جا نداشتن.                       &...
17 مرداد 1391

گردش یک روز جمعه -16 تیر ماه

صبح دل انگیز یک روز تابستان، کوله بارمان را بستیم به سوی روستای با صفای زاویه که به محلی زیوه نامیده می شود حرکت کردیم روستایی که در بالا دست گرگر قرار گرفته . داخل روستا امامزاده ای است بنام سید اسماعیل.  در حیاط امامزاده دو درخت کهنسال و تنومند چنار وجود دارد که داخل تنه شون خالی شده   سر راه به باغ پدر شوهر خاله رفتیم .   این عکس هم برای دل خودم .  عاشق کوچه های تنگ وباریک با دیوارهای کاهگلی هستم به خاطر سادگی شون.                   ...
15 مرداد 1391

سفرنامه شمال(عید 87)

سانای جان عید 87 هنوز 6 ماهت تمام نشده بود بار سفر را بستیم و به دیار سرسبز شمال حرکت کردم .مقصد رامسر بود ،خانه خانواده شوهر عمه.مادر شوهر عمه به همراه خانواده برادرش از زیارت آمده بودن ما هم فرصت را غنیمت شمردیم هم دیدارها را تازه کردیم وهم به گشت وگذار پرداختیم . عمه اون موقع نامزد بود. نمای کلی کاخ از قسمت ورودی   قسمت پشت کاخ خیابانی که کاخ را به دریا وصل می کند جاده پر پیچ وخم جواهر ده رودی که دراین دره جاریست صفارود نام دارد. خانه های ویلایی در ته دره بندر انزلی              &...
8 خرداد 1391

یک روز بهاری در نقطه صفر مرزی

دخترم سانای بعد از ظهر جمعه یک روز بهاری، به اتقاق هم به جلفا و کنار رود همیشه خروشان ارس رفتیم. ابتدا به سمت شرق جلفا رفتیم  با کسب اجازه از مرزبانان کنار دمیر کورپی (پل آهنی) چندتا عکس گرفتیم .   نقطه صفر مرزی - پل ارتباطی (راه آهن ) ایران با نخجوان   مزار شهدای گمنام شهریور ١٣٢٠در جوار پل فلزی (با کادر قرمز مشخص کردم  )  سه شهید والامقام سال هاست در کنار پل آهنی رود ارس خفته اند. شهریور 1320 هنگامی که  متفقین تصمیم به اشغال ایران می گیرند این سه مرزبان غیور وظیفه پاسداری از مرزهای شمالی ایران را بر عهده داشته اند، پس از آن که ارتش روس ها برای ورود به خا...

مسافرت روزهای پایانی تابستون 90

سانای عزیزم جمعه صبح زود، به اتفاق عمه اینا ومادر بزرگ به طرف کرج راه افتادیم . صبحونه را در یکی از پارکینگ های آزاد راه خوردیم عزیزم برخلاف جاده قدیم مسیر آزاد راه تبریز - تهران برهوته ،جای مناسبی برای اطراق نداره. اصلا عجله نداشتیم که زود برسیم برای همین سر راه به  سلطانیه رفتیم که بعد از زنجان هست و١٠ کیلومتر  از آزاد راه فاصله دارد . توریست کوچولو  گنبد سلطانیه بزرگترین بنای آجری جهان     نرسیده به قزوین برای صرف ناهار توقف کردیم چقد آب بازی کردین.   اینجا هم تاب بازی  - مجتمع تفریحی چمران سانای قشنگم، باغ گلها واقع در مجتمع چمران ...

سفر به کلیبر- قلعه بابک

١٥فروردین ٨٩ صبح به طرف قلعه بابک حرکت کردیم تصمیم داشتیم موقع رفتن ازمسیر جاده ارس بریم وبرگشتنی از طرف  اهر بر گردیم .صبحانه را بعد از جلفا کنار رود ارس خوردیم با اینکه این مسیر را قبلا چندین بار رفته بودیم  ولی باز هم تازگی داشت جاده تنگ و کم عرض کنار رود ارس ،شهرها وروستاهای مرزی خودمون شهر های اون ور مرز ،شهر یا روستای غارت شده آذربایجان در جنگ با ارمنی ها ،حمام کردشت ،درختهای انار وحشی زالزالک ها ،سد خدا آفرین ،پل قدیمی خدا آفرین،مرز نوردوز (ارمنستان)،جنگلهای ارسباران  همه دیدنی هستن .در مسیر چندین بار برای استراحت وصرف چای توقف کردیم نمای بیرونی حمام کردشت -جلفا راه م...

شاه گلی

آخرین روز ماه رمضان صبح با بابا رفتیم تبریز ،ما خونه خاله موندیم و بابا رفت کارگاه .شب (عید فطر) با خاله اینا رفتیم شاه گلی . با دیدن شهر بازیش گفتی اول بریم شهر بازی،چقد بهت خوش گذشت سوار قطار ،آبشار ،هلی کوپتر ،تراپرایزر ،زنبور ،تمساح و.. شدی .دیر وقت شده   یه چرخ دور استخر زدیم و با خاله اینا برگشیم خونه ما . ...
27 اسفند 1390

ماسوله آذربایجان

بابات نهم ودهم شهریور ٩٠تعطیل بود .پنج شنبه دهم شهریور به اتفاق آقاجان و مامان بزرگ وعمو اصغر که برای مرخصی پایان دوره آموزشی آمده بود رفتیم  سد زنوز چای .البته این پیشنهاد عمو بود  که اونجا بریم . دستش درد نکنه جای خیلی با صفایی بود وحسابی خوش گذشت . روستای با صفای زنوزق با خانه های پلکانی سیب زنوز مشهوره عطر وطعم خیلی خوبی داره البته الان کمتر می شه پیدا کرد. می گن قدیما خانمها یه دونه از اون سیب ها رو می زاشتن توی صندوقچه لباسهاشون تا لباسها عطر خوبی داشته باشن .    دور نمایی از سد زنوز چای سانای کباب پز آشپز خانم سیاهی های صور...