سانایسانای، تا این لحظه: 16 سال و 6 ماه و 20 روز سن داره

سانای ، شهره پاکی

سفر شمال

سانای جانم ، ای کسی که کودکی را دوباره با تو تجربه می کنم این بار می خواهم برایت از سفر بنویسم پس بر واژه ها سوار شو تا خاطرات سفر شش روزه برایت تداعی شود. بامداد شنبه ١٩ مرداد رخت سفر بستیم و کوله بارمان را برداشتیم ودل به جاده دادیم پیش رفتیم .مقصدمان دیار جنگل ودریا ،و باران ومه بود. بنابراین جاده فیروز کوه به شمال  را انتخاب کردیم به چند دلیل : تا حال این مسیر را نرفته بودیم دیدن پل ورسک و شهر زیبای آلاشت حرکت در طول دریا از بابلسر تا آستار.  روز اول چندان خوب نبود چون برای رسیدن به فیروز کوه باید آزاد راه تبریز تا پایتخت را  طی کنی دیدن بیابان خشک وبی آب وعلف خیلی خسته کننده است ...
13 مهر 1392

نیمه تیر ماه

سانای جان: فعلا فرصت مسافرت طولانی نداریم ولی دو هفته یکبار میریم خانه روستایی مان در ولایت بابا بهروز دو شب و روز را در آنجا می گذرانیم و از هوای تمیز و طبیعت بکرش لذت می بریم. درخت های کوچولو را نگاه کن بار دادن   اینجا یه ذره بلند بود می ترسید پایین بیای جیغ می زدی. غروب زیبای خورشید اشعه های خورشید در هنگام غروب                                     &nb...
2 مرداد 1392

ملک محمد صالح

بعد از ظهر شنبه 14 اردیبهشت به اتفاق بابا بهروز و آقاجان به دشت محمد صالح رفتیم ازجاده که نگاه می کردی انگار چادری بر دشت کشیدی . ( البته امروز پدرم میگفت براثر بارندگی الان دیگه دشت پر از شقایق شده .حیف که مجال دوباره رفتن نیست)   چقد علاقه داری به چیدن گل گاو زبان وای خار رفت دستت. این آرامگاه شهید ژاندارم میرزاعلی هست در پاسگاه متروکه کنار ملک محمد صالح. قبلا در    پستی  در مورد این شهید توضیح  دادم .                  &...
7 خرداد 1392

طبیعت بکر

سانای جان  ١٣ اردیبهشت هفت خانواده که کلا ٢٠ نفر بودیم به این منطقه رفتیم . هر سال بهار پدرت به اتفاق آقاجان ،عموها و دایی هاش و... یک روز به کوه های ولایت خودشان می روند چون گردش گروهی هست خیلی خوش میگذرد از آنجایی که بابات بدون ما هیچ کجا نمی رود وتنها تفریحی که در طول سال بدون مامیرفت همین کوه رفتنش بود که امسال تصمیم گرفت ما را هم ببرد هر چند با وجود نازنین تو سخت هست ولی گفت یه منطقه دیگر میرویم که ماشین تا کوهپایه برود . روز خیلی خوبی بود من اولین بار بود که به این محال میرفتم از دیدن اون همه مناظر زیبا لذت بردم اصلا نمی شه زیبایی طبیعت را در چند عکس آورد فقط می تونم بگم جاهای خیلی خیلی با صفایی بودند. مبینا و ...
6 خرداد 1392

دهکده صخره ای کندوان

دخترکم می خواهم از خاطرات سفر کوتاه (٦فروردین ٩٢)به کندوان بنویسم . روستای تاریخی و زیبای کندوان در فاصله 22 کیلومتری جنوب شهر اسکو و 62 کیلومتری شهر تبریز واقع است. از سمت غرب تبریز حرکت می کنی به شهر سر سبز و زیبای اسکو می رسی چون ایام عید است هفت سین را در دستان مجسمه ها که لباس ملی به تن دارند مشاهده می کنی . در دیار آذربایجان نان سنتی اسکو شهرت فراوان دارد در فاصله 3 كيلومتري روستاي كندوان تابلویی به چشمت می خورد که نام روستایی بنام حیله ور در آن نوشته شده این روستا در دل کوه مدفون است و شيوه معماري آن نيز منحصر به فرد می باشد .خانه هاي آن در دل زمين بصورت زاغه هاي زيبا و با سبك بسيار عا...
30 ارديبهشت 1392

مقبره الشعراء

دخترم سانای: بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از ۸۰۰ سال پیش به ترتیب از حکیم اسدی طوسی تا استاد شهریار ، یکی پس از دیگری در اینجا به خاک سپرده شده‌اند. ولی آرامگاه آنان بر اثر حوادث طبیعی از بین رفته حال فقط آرامگاه استاد شهریار به چشم می خورد. دور نمایی از بنای مقبره الشعرا تندیس استاد شهریار در محوطه ورودی بنا هنگامی که وارد بنا میشوی شعر حیدبابا را با صدای خود استاد میشنوی که حالت را دگرگون می کند. ٧ فروردین ٩٢                      &...

کلیسای استپانوس

٣روز از بهار 92 گذشته در روزهای دل انگیز بهاری دلت می خواهد کوله بارت را ببندی و به دشت و چمن بروی و سر دردامن طبیعت بگذاری مقصد جلفاست کرانه های زیبای رود ارس . در ورودی شهر چشمت به سفره هفت سین می خورد لحظه ای توقف می کنی تا عکسی برای یاد آور این روز خوش بگیری . از همان ورودی سیل مسافران را مشاهده می کنی که در هر نقطه شهر در حال گشت وگذار هستند قصد بر این بود که ابتدا به بازار برویم و سپس به پارک کوهستانی .ولی نبود جای پارک تصمیممان را عوض کرد . به ورودی شهر برگشتیم به سمت غرب حرکت کردیم .در امتداد رود حماسه ساز ارس پیش رفتیم همیشه دیدن مناظر اطراف این رودخانه پر پیچ وخم و حتی مناظر اون سوی مرز برایم تازگی دارد. همان طور جاده ت...