سانایسانای، تا این لحظه: 16 سال و 6 ماه و 24 روز سن داره

سانای ، شهره پاکی

دهکده صخره ای کندوان

1392/2/30 15:46
2,630 بازدید
اشتراک گذاری

دخترکم

می خواهم از خاطرات سفر کوتاه (٦فروردین ٩٢)به کندوان بنویسم .

روستای تاریخی و زیبای کندوان در فاصله 22 کیلومتری جنوب شهر اسکو و 62 کیلومتری شهر تبریز واقع است. از سمت غرب تبریز حرکت می کنی به شهر سر سبز و زیبای اسکو می رسی چون ایام عید است هفت سین را در دستان مجسمه ها که لباس ملی به تن دارند مشاهده می کنی .

سانای

سانای

سانای

سانای

سانای

در دیار آذربایجان نان سنتی اسکو شهرت فراوان دارد

سانای

سانای

سانای

سانای

در فاصله 3 كيلومتري روستاي كندوان تابلویی به چشمت می خورد که نام روستایی بنام حیله ور در آن نوشته شده این روستا در دل کوه مدفون است و شيوه معماري آن نيز منحصر به فرد می باشد .خانه هاي آن در دل زمين بصورت زاغه هاي زيبا و با سبك بسيار عالي كنده شده و حتي قابل قياس با خانه هاي صخره اي كندوان نيست.چون خانه ها در دل زمين حفاري شده است و از ديد رهگذران پنهان بوده اند بيشتر به اين دليل نام حيله ور به خود گرفته است.اين خانه ها در اثر حمله مغول در قرن هفتم هجري از سكنه خالي شده است .

سانای

سانای

حال رسیدیم به کندوان

کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید

گویند نخستین کسانی که به کندوان پا گذاشته اند، ساکنان روستای حیله وربوده اند که در قرن هفتم هجری برای در امان ماندن از حمله مغول ها به دشتی در مقابل کندوان فعلی مهاجرت کرده اند و در طول مدت زمانی به تدریج درون کران ها را حفاری کرده و پناهگاهی امن برای خود ساخته اند .کندوان علاوه بر این ها به خاطر لبنیات مرغوب و عسل طبیعی اش نیز شهرت دارد.

دور نمای خانه های صخره ای این روستا به صورت تپه های کم نظیر کله قندی مخروطی در نوع خود منحصر به فرد است و منظره خاصی به این روستا بخشیده است.

کندوان

کندوان

کندوان

 

کندوان

 

کندوان

 

کندوان

 

سانای

ارتباط طبقات بالایی کران‌ها با خارج، از طریق پلکان های بسیار زیبایی از بدنه خود کران تامین گشته است

کندوان

کندوان

سانای

بفرمایید داخل

سانای

سانای

سانای

سانای

سانای

کندوان

سانای

سانای

از شگفتی های دیگر روستای کندوان، آب چشمه های آن است.آب معدنی گوارایی که در کنار رودخانه از دل یک تپه سرچشمه می گیرد گفته می شود آب کندوان برای درمان سنگ کلیه موثر است. که برای راحتی مسافران لوله کشی کردند.

سانای

در دو طرف رودخانه غرفه هایی هست که صاحبان آن با خوشرویی جهت خرید به داخل دعوت می کنند انواع خشکبار ،لواشک ،عرقیجات ،گیاهان کوهی ،عسل ،شیره ،لبنیات و صنایع دستی کالاهایی هستند که جهت فروش عرضه می شود .

خواستی سوار اسب بشی به بابات گفتم دوتایی سوار بشید ممکنه بترسی ولی قبول نکردی وتنهایی اسب سواری کردی.

سانای

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان فتانه
27 اردیبهشت 92 19:34
وای چه جای قشنگیه....همیشه به گشت و شادی
شیما
28 اردیبهشت 92 12:41
سلام عزیزم منم پارسال تابستون برای اولین بار رفتم تبریز. مقبره الشعرا رفتیم و روستای کندوان و ... عکس های کندوانت خیلی قشنگه. همیشه به خوشی ایشاله